cyklocesta cez cyklomost Slobody cyklomost chucka norrisa

Cyklookruh rakúskym pohraničím a cez Chucka Norrisa domov

Tento cyklookruh mi prirástol k srdcu. Vedie pokojnými cyklochodníkmi rakúskym pohraničím, takže je tam pokoj od áut. Dá sa však aj upraviť pre cestný bajk a vtedy je to rýchly, 55 km dlhý tréning. Je to rovina, ale kto chce, môže si cestou švihnúť kopec Braunsberg, ktorý trochu zapečie nohy. Domov sa vrátite cez most Chucka Norrisa.

Propozície

• dĺžka – 55 km (spod Starého mosta a späť)
  • profil – rovinatý
  • povrch – 95% asfalt (zvyšok jemná šotolina a asi 100 metrov aj kocky)
  • bezpečnosť – dobrá (od začiatku po Devín mimo dopravy, až z Devína do Bratislavy sa ide po hlavnej ceste)

Trasa

Štandardne začnem trasu pod Starým mostom v Petržalke. Na hrádzu sa však viete napojiť kdekoľvek. Potrebné je ísť popod mosty k mostu Lafranconi a ďalej po hrádzi k hraničnému prechodu Berg. Cyklochodník vedie plynulo ďalej aj na rakúskej strane, paralelne s hlavnou cestou do dedinky Wolfsthal.

cyklocesta do Hainburgu v dedine Wolfsthal
Cyklochodník na chvíľu skončí až vo Wolfsthali. Najprv vedie poza benzínku, potom vás vyvedie na hlavnú cestu. Potom sa treba dať doprava, smerom na Hainburg.
Na konci Wolfsthalu je toto malé námestie, kde zahnite vpravo. Je tu aj studnička na vodu skrytá v kríkoch.

Z námestia vo Wolfsthali opäť vedie cyklochodník. Hneď za odbočkou je asi 100 metrový úsek pavé (dlažobných kociek) a potom cesta vedie pomedzi polia. Pred vami sa už vypína Braunsberg, ktorý sa pomaly približuje. Hainburg leží pod ním.

cyklocesta do Hainburgu
Stále sa ide jediným asfaltovým cyklochodníkom. Nie je potrebné odbočovať na žiadnu z priľahlých poľných ciest.

Cyklochodník vás dovedie až na začiatok Hainburgu k železničnému priecestiu. Nechoďte na hlavnú cestu, ale pokračujte po bočnej ceste, ktorá vedie po pravej strane koľajníc.

cyklocesta do Hainburgu v dedine Wolfsthal
Nie cez koľajnice, ale priamo dolu popri nich

Spustíte sa pár sto metrov dolu k ďalšiemu priecestiu. Vľavo je vlaková stanica. Zahnite vpravo. Tu už začína stúpanie na Braunsberg. Braunsberg je kopec, ktorý vždy stojí za to, aby ste si to vymakali hore. Sú tam parádne výhľady. Bližšie tento kopec popisujem tu.

cyklocesta do Hainburgu v Hainburgu
Braunsberg

Ak vás kopec neláka, tak zahnite hneď do prvej uličky vľavo a opäť sa miernym zjazdom spustíte až k podjazdu pod železničnými koľajami k Dunaju. Tu na pravej strane, na začiatku parkoviska, je ďalšia studnička na vodu.

cyklocesta do Viedne v Hainburgu
Pokračujte tou malou cyklocestou po pravej strane múru

Popri Dunaji pokračujte po pravej strane železnice. Stále rovno, až prídete k malej zátoke, kde parkujú loďky. Nikde neodbočujte. Cesta vás dovedie pod most.

Zákutia Dunaja

Hneď ako prejdete popod most, cestička zahne doľava a o chvíľu vyústi na klasickú cestu. Tu opäť prejdite popod most doľava, akoby ste sa vracali do Hainburgu. Hneď na druhej strane je chodníček hore na most.

cyklocesta do Viedne v Hainburgu
Hneď pod mostom je odbočka hore – tam okolo tej bielej búdy.

Mostom vedie úzky cyklochodník. Preto je dobré sa trafiť na pravú stranu mosta, aby ste sa nemuseli pracne obchádzať s protiidúcimi cyklistami, ak by ste išli protismerom 🙂

Mostom ponad Dunaj
cyklocesta do Viedne v Hainburgu
Z mosta sú pekné výhľady na ramená Dunaja

Hneď ako prejdete most, cyklochodník vyústi na hlavnú cestu. Tam však nechoďte. Cyklochodník vedie dolu pod most na hrádzu. Po hrádzi pokračujte smerom na Viedeň, do najbližšej dedinky Stopfenreuth.

cyklocesta do Viedne
Vyzerá to ultra ďaleko 🙂 Je to však asi len kilák po Stopfenreuth

Prídete k mostíku, ktorým vedie cyklocesta na druhú stranu jarku. Vy sa vydajte doprava a zbehnite do centra dediny.

cyklocesta v Rakusku v dedine Stopfenreuth
Ťahajte sa vpravo a riaďte sa kostolom. Treba sa dostať k nemu

Za kostolom je rázcestie, kde musíte trafiť tú správnu cestičku doprava. Tá vás dovedie až na koniec dediny, kde sa napojí na ďalší cyklochodník.

Rázcestie za kostolom v Stopfenreuthe. Choďte tou cestou, ktorá ide úplne popri zelenom dome zľava. Dúfam, že ho v dohľadnej dobe neprefarbia 🙂

Potom už stačí pokračovať stále rovno až za dedinu. Prídete na hlavnú cestu, ktorú krížom prejdete hneď na ďalší cyklochodník.

cyklocesta v Rakusku v dedine Stopfenreuth
Vydajte sa tou náprotivnou cestičkou cez polia
cyklocesta v Rakusku v dedine Engelhartstetten
Po asi sto metroch prídete na minikrižovatku. Dajte sa vpravo, smerom do dedinky Engelhartstetten

Táto zabudnutá asfaltová cestička vás pomedzi polia dovedie až do dediny Engelhartstetten. Opäť je tu iba jediná asfaltová, takže nezablúdite. Neodbočujte na žiadnu poľnú cestu.

Choďte do centra dedinky Engelhartstetten. Tam sa dajte vpravo. Cesta vás vyvedie za dedinu na hlavnú cestu. Nemusíte však ísť po hlavnej, kde býva dosť áut. Paralelne po jej ľavej strane vedie cestička, ktorá síce vyzerá, že nikam nevedie, ale dostane vás až k potoku, kde sa opäť napojíte na cyklocestu.

Centrum Engelhartstettenu

Tu treba prejsť hlavnú cestu doprava a pokračovať popri potoku po šotolinovej hrádzi. Toto je prvý a posledný nespevnený úsek na celom okruhu. Ale je to dobre zjazdné aj s tenkými gumami.

Stále popri potoku až prídete k mostíku cez potok

Šotolinová cesta vás dovedie až k malému mostíku ponad potok. Ním prejdite na druhú stranu. Tam opäť začína asfalt. Už stačí len pokračovať rovno asfaltovou cestičkou. Prejdete popri ranči, kde sú stajne a výbehy pre kone, až sa dostanete na hlavnú cestu vedúcu k Schlosshofu.

cyklocesta v Rakusku v dedine Engelhartstetten
Akonáhle uvidíte prvý most cez potok, prejdite ním na druhú stranu
cyklocesta v Rakusku pri Schlosshof
Na hlavnej ceste kúsok za rančom sa dajte vpravo, smerom na Schlosshof.

Paralelne s hlavnou cestou na Schlosshof vedie cyklochodník, takže máte pokoj od dopravy, hoci tu býva minimum áut. Týmto cyklochodníkom sa nechajte viesť asi kilometer až k prvému miernemu kopčeku a odbočke doprava.

Tu máte na výber. Môžete pokračovať hore na kopec a spraviť si zachádzku na Schlosshof alebo sa dáte odbočkou vpravo k cyklomostu Chucka Norrisa. Opäť vedie popri normálnej ceste aj cyklochodník.

cyklocesta v Rakusku pri Schlosshof
Cesta sa začne dvíhať. Ak pôjdete rovno, prídete k zámku Schlosshof, odbočkou doprava prídete poza Schlosshof k mostu Chucka Norrisa

Cesta sa tu prekľukatí až k mostu Chucka Norrisa. Na jednej strane je múr, za ktorým je areál zámku Schlosshof. Zámok je vidieť cez jednu bránu. Na pravej strane už vidno Devínsku Novú Ves. Tým smerom choďte, až prídete k cyklomostu.

Brána, cez ktorú je v diaľke vidno zámok Schlosshof
cyklocesta cez cyklomost Slobody cyklomost chucka norrisa
Cyklomost ponad rieku Moravu

Keď prejdete mostom ponad Moravu, hneď zbehnite doľava a dole pod most. Tam už vedie cyklochodník, ktorý vás dovedie až do Devína. Miestami je rozhrkaný a plný ľudí, ale aspoň sa vyhnete hlavnej ceste.

cyklocesta okolo Devina
Hrad Devín

Popod hrad Devín ešte vedie chvíľu cyklochodník, ale potom sa už za dedinou napojíte na hlavnú cestu. Sú tam síce piktogramy cyklistu, ale je to normálna cesta. Cyklistov tu však býva veľa, a tak tam autá jazdia na bratislavské pomery dosť mierumilovne 🙂

cyklocesta na Devinskej ceste
Popri Vodárenskom ostrove prídete až do Bratislavy

Až na začiatku Karlovej Vsi sa opäť objaví plnohodnotný cyklochodník, ktorý vás prevedie popri Karloveskom ramene a poza Vodárenské múzeum až k mostu Lafranconi, kde sa viete opäť napojiť na hrádzu.

Riaďte sa podľa vetra

Na rakúskych rovinách býva celkom svižný vietor. Preto smer okruhu zvoľte podľa vetra. Ak fúka z juhu alebo východu, je lepšie ísť okruh tak, ako ho opisujem v článku, teda najprv do Hainburgu a potom na sever k cyklomostu. Ak fúka zo severu, choďte opačne, najprv cez Devínsku a potom po vetre do Hainburgu. Ten úsek medzi Schlosshofom a Hainburgom býva najviac veterný, takže ten je vždy dobré ísť po vetre 🙂

Verzia pre cestných cyklistov

V tomto článku som sa držal striktne čo najviac cyklociest mimo hlavné ťahy. Sám však jazdím na cesťáku zväčša priamo po normálnych cestách. Ak chcete dať tento okruh na cesťáku, odporúčam ísť po Hainburg a následne po most cez Dunaj tak, ako opisujem v článku. Je to asfalt a doprava na hlavnej ceste do Hainburgu býva poobede hustá. Za mostom už ale nemusíte kľučkovať cez Stopfenreuth a polia, ale choďte rovno po hlavnej. Po pár kilometroch sa objaví zámok, tuším Niederweiden. Za ním je križovatka, kde treba odbočiť vpravo, a takto sa dostanete mimo šotolinu a mrvenicu cez dedinky priamo k Schlosshofu a na cyklomost.

Download file: Okruh_Cyklomost_Slobody.gpx
Print Friendly, PDF & Email
Daj páčik, karma sa ti odmení :)