Vonku je slnko, vám sa nechce robiť na homeoffice a láka vás to strihnúť si cez obed rýchly výjazd za mesto, kde nestretnete prakticky žiadne autá. Vykrútiť nohy na rovinke, drtiť tempo v protivetre alebo letieť po vetre 40-kou 🙂 Na to je ideálny tento cyklookruh rakúsko – maďarským pohraničím, ktorý sa dá stihnúť za dve hodiny. Dobrý asfalt vás prevedie cez maďarsko – rakúske pohraničie.

Propozície
- dĺžka – 52 km (spod Starého mosta a späť)
- profil – rovinatý
- povrch – 100% asfalt (resp. chvíľu panelová hrádza okolo mosta Lafranconi)
- bezpečnosť – vysoká (väčšina cesty je cyklochodník, resp. dedinské cesty s minimom dopravy)
Trasa
Trasu začínam štandardne pod Starým mostom na petržalskej strane. Prvý úsek vedie smerom na most Apollo a Prístavný most a pokračuje po hrádzi až do Čunova k bufetu „Obrátka“.

Za bufetom „Obrátka“ choďte krížom cez hlavnú cestu a pokračujte rovno po telese hrádze. Prejdete okolo rampy. Za ňou je asfalt trochu rozheganý, ale netrvá to dlho. Po asi kilometri prídete na hranicu s Maďarskom, kde je druhá rampa a opustený dom.

Hneď za rampou vedie po pravej strane domu zjazd dolu po panelovke. Prevedie vás cez mostík ponad Chorvátske rameno. Hneď za mostíkom sa dajte doľava. Cesta pôjde asi kilometer popri ramene, potom zahne vpravo do 90 stupňovej zákruty. Nie je kde zablúdiť, treba sa stále držať asfaltky. Tá vás lesom dovedie až do dediny Rajka.

Po pár sto metroch, ako vstúpite do dediny a prejdete okolo kostola, prídete na križovatku a malé námestie. Dajte sa doprava a držte sa tejto cesty, až kým neprídete na hlavnú cestu cca o ďalší kilometer ďalej. Tu choďte opäť vpravo, smerom na Bratislavu. Týchto pár sto metrov je asi najfrekventovanejší úsek celého okruhu. Hneď za dedinou je nadjazd.

Prejdite popod nadjazd, hneď za ním sa dajte doprava a vybehnite naň. Držte smer na Deutsch Jahrndorf
Nezľaknite sa smerovníkov na diaľnicu. Cez dva kruháče sa prepletiete ponad diaľnicu smerom na Deutsch Jahrndorf. Tento úsek Maďari len nedávno dobudovali, takže je tu ešte v podstate chrumkavý asfalt. Priamka rovná ako pravítko vás dovedie na hranicu s Rakúskom. Na hranici je odbočka na trojhraničný bod Slovenska, Rakúska a Maďarska.

Doprava je v týchto končinách minimálna. Jediné, čo potrebujete ku šťastiu, je dobrý vietor. Prvá dedina na rakúskej strane je spomínaný Deutsch Jahrndorf.

Medzi Deutsch Jahrndorfom a ďalšou dedinou Pama vedie paralelne s cestou aj pohodlný cyklochodník. Teda, ak by niekomu vadili tie tri autá, čo tam na ceste stretne 🙂

Do samotnej Pamy netreba ísť. Hneď pri vstupnej tabuli do dediny, kúsok pred železničným priecestím, chodník zatáča doprava medzi polia a následne o 200 metrov zas doľava.

Chodník vás okolo dediny prevedie opäť k ďalšiemu železničnému priecestiu. Je tam aj drevené odpočívadlo, prístrešok a lavičky. Tu zahnite opäť doprava tak, aby ste išli paralelne s koľajnicami, ktoré vedú po vašej ľavej strane.

Nasleduje asi 2 km dlhý rovný úsek popri trati. Opäť čas na dobrý vietor 🙂

Krátkym esíčkom sa okolo ďalšieho dreveného odpočívadla dostanete na hlavnú cestu a vpravo máte dedinu Kittsee. Smerujte tam.

Dedinou Kittsee pokračujte po hlavnej ceste. Miniete jeden hostinec a prejdete centrom dediny okolo kostola.



Do Bergu vedie ďalšia dlhšia rovinka. Pred vami už vidno kopčeky, ktoré sú nad Bergom.

Hneď za odpočívadlom zahnite doprava. Cesta vás privedie po asi dvoch kilometroch k hraničnému priechodu Berg. Tu už stačí prejsť hlavnú frekventovanú cestu a dostať sa opäť na hrádzu. Hrádza vás dovedie späť do Bratislavy popod most Lafranconi až k Starému mostu.

Pekná trasa. Poznáte dropa fúzatého? Po poľnohospodárskej intenzifikácii sa vracia na Slovensko. To jediné miesto je trojmedzie S-R-M, CHVÚ Sysľovské polia. Je to najťažší lietajúci vták na svete?, vážiaci až 20kg. https://youtu.be/UwtDmHp7-oQ. Časť trasy vedie popri tomto území. Keď ich zbadáme, neplašme ich. Nechajme ich, nech sa cítia v bezpečí a ostanú;)
Ano viem, ze na Syslovskych poliach je ich chranene uzemie. Tusim je tam aj zakaz chodit bicyklami, minimalne na jar. Preto sa aj v mojich tipoch na cyklotrasy tomuto uzemiu vyhybam, nech tam zbytcne ludia nemaju motivaciu chodit.
Super opisana trasa. Pacilo sa nam. Dnes 75 km
Super som rad, ze sa vam trasa pacila 🙂 Vela stastnych km prajem