Cyklookruh rakúsko – maďarským pohraničím

Vonku je slnko, vám sa nechce robiť na homeoffice a láka vás to strihnúť si cez obed rýchly výjazd za mesto, kde nestretnete prakticky žiadne autá. Vykrútiť nohy na rovinke, drtiť tempo v protivetre alebo letieť po vetre 40-kou 🙂 Na to je ideálny tento cyklookruh rakúsko – maďarským pohraničím, ktorý sa dá stihnúť za dve hodiny. Dobrý asfalt vás prevedie cez maďarsko – rakúske pohraničie.

Dunajska hradza pri Bratislave

Propozície

• dĺžka – 52 km (spod Starého mosta a späť)
  • profil – rovinatý
  • povrch – 100% asfalt (resp. chvíľu panelová hrádza okolo mosta Lafranconi)
  • bezpečnosť – vysoká (väčšina cesty je cyklochodník, resp. dedinské cesty s minimom dopravy)

Trasa

Trasu začínam štandardne pod Starým mostom na petržalskej strane. Prvý úsek vedie smerom na most Apollo a Prístavný most a pokračuje po hrádzi až do Čunova k bufetu „Obrátka“.

Dunajska hradza pri Bratislave
Petržalská hrádza

Za bufetom „Obrátka“ choďte krížom cez hlavnú cestu a pokračujte rovno po telese hrádze. Prejdete okolo rampy. Za ňou je asfalt trochu rozheganý, ale netrvá to dlho. Po asi kilometri prídete na hranicu s Maďarskom, kde je druhá rampa a opustený dom.

Hranica s Maďarskom

Hneď za rampou vedie po pravej strane domu zjazd dolu po panelovke. Prevedie vás cez mostík ponad Chorvátske rameno. Hneď za mostíkom sa dajte doľava. Cesta pôjde asi kilometer popri ramene, potom zahne vpravo do 90 stupňovej zákruty. Nie je kde zablúdiť, treba sa stále držať asfaltky. Tá vás lesom dovedie až do dediny Rajka.

dedina Rajka
Rajka

Po pár sto metroch, ako vstúpite do dediny a prejdete okolo kostola, prídete na križovatku a malé námestie. Dajte sa doprava a držte sa tejto cesty, až kým neprídete na hlavnú cestu cca o ďalší kilometer ďalej. Tu choďte opäť vpravo, smerom na Bratislavu. Týchto pár sto metrov je asi najfrekventovanejší úsek celého okruhu. Hneď za dedinou je nadjazd.

Prejdite popod nadjazd, hneď za ním sa dajte doprava a vybehnite naň. Držte smer na Deutsch Jahrndorf

Nezľaknite sa smerovníkov na diaľnicu. Cez dva kruháče sa prepletiete ponad diaľnicu smerom na Deutsch Jahrndorf. Tento úsek Maďari len nedávno dobudovali, takže je tu ešte v podstate chrumkavý asfalt. Priamka rovná ako pravítko vás dovedie na hranicu s Rakúskom. Na hranici je odbočka na trojhraničný bod Slovenska, Rakúska a Maďarska.

cesta do Deutsch Jahrndorf
Že ste v Rakúsku, oznámi iba tabuľa

Doprava je v týchto končinách minimálna. Jediné, čo potrebujete ku šťastiu, je dobrý vietor. Prvá dedina na rakúskej strane je spomínaný Deutsch Jahrndorf.

Deutsch Jahrndorf
V Deutsch Jahrndorfe nikde neodbočujte a pokračujte rovno po hlavnej ceste cez dedinu

Medzi Deutsch Jahrndorfom a ďalšou dedinou Pama vedie paralelne s cestou aj pohodlný cyklochodník. Teda, ak by niekomu vadili tie tri autá, čo tam na ceste stretne 🙂

cyklocesta do Pamy
Cesta medzi Deutsch Jahrndorfom a Pamou

Do samotnej Pamy netreba ísť. Hneď pri vstupnej tabuli do dediny, kúsok pred železničným priecestím, chodník zatáča doprava medzi polia a následne o 200 metrov zas doľava.

Pred Pamou nesledujte cedule označujúce cyklocestu, iba sa dajte doprava

Chodník vás okolo dediny prevedie opäť k ďalšiemu železničnému priecestiu. Je tam aj drevené odpočívadlo, prístrešok a lavičky. Tu zahnite opäť doprava tak, aby ste išli paralelne s koľajnicami, ktoré vedú po vašej ľavej strane.

cyklocesta do Kittsee
Túto vežu na pozorovanie vtákov je z diaľky vidieť, takže ak si nie ste istí, smerujte k nej

Nasleduje asi 2 km dlhý rovný úsek popri trati. Opäť čas na dobrý vietor 🙂

Na konci tejto nekonečnej roviny prídete pod diaľničný nadjazd. Prejdite doľava cez koľajnice a popod diaľnicu

Krátkym esíčkom sa okolo ďalšieho dreveného odpočívadla dostanete na hlavnú cestu a vpravo máte dedinu Kittsee. Smerujte tam.

cyklocesta do Kittsee
V Kittsee na najbližšej križovatke zabočte doľava. Vpravo by vás časom cesta doviedla do Jaroviec

Dedinou Kittsee pokračujte po hlavnej ceste. Miniete jeden hostinec a prejdete centrom dediny okolo kostola.

dedina Kittsee
Kittsee. Ak by ste sa dali tou odbočkou vpravo pri Sparkasse, dovedie vás na Kopčiansku. To je vhodné, ak končíte cestu v Petržalke. Pre cyklistov z iných mestských častí je lepšie pokračovať ešte kúsok rovno.
Až za kostolom objavíte Schokolade Fabrik. Tu zbehnite doprava popri nej. Cesta vás privedie k futbalovému štadiónu
Futbalový štadión obíďte sprava a podľa cyklosmerovníkov držte smer na Berg – na obrázku odbočka vľavo

Do Bergu vedie ďalšia dlhšia rovinka. Pred vami už vidno kopčeky, ktoré sú nad Bergom.

cyklocesta do Bergu
V Bergu nájdete ďalšie odpočívadlo. Je tu aj studnička na vodu

Hneď za odpočívadlom zahnite doprava. Cesta vás privedie po asi dvoch kilometroch k hraničnému priechodu Berg. Tu už stačí prejsť hlavnú frekventovanú cestu a dostať sa opäť na hrádzu. Hrádza vás dovedie späť do Bratislavy popod most Lafranconi až k Starému mostu.

Colnica v Bergu
Download file: Madarsko_-_rakuska_rychlovka.gpx
Print Friendly, PDF & Email
Daj páčik, karma sa ti odmení :)
This Article Has 4 Comments
  1. Ivan píše:

Pekná trasa. Poznáte dropa fúzatého? Po poľnohospodárskej intenzifikácii sa vracia na Slovensko. To jediné miesto je trojmedzie S-R-M, CHVÚ Sysľovské polia. Je to najťažší lietajúci vták na svete?, vážiaci až 20kg. https://youtu.be/UwtDmHp7-oQ. Časť trasy vedie popri tomto území. Keď ich zbadáme, neplašme ich. Nechajme ich, nech sa cítia v bezpečí a ostanú;)

• cyklocesty píše:

Ano viem, ze na Syslovskych poliach je ich chranene uzemie. Tusim je tam aj zakaz chodit bicyklami, minimalne na jar. Preto sa aj v mojich tipoch na cyklotrasy tomuto uzemiu vyhybam, nech tam zbytcne ludia nemaju motivaciu chodit.