Cyklotrasa cez Hamuliakovo a Rovinku

Ahojte, dnes vám dám tip na ľahkú rovinatú cyklotrasu popri Dunaji cez Hamuliakovo a Rovinku. Cyklotrasa vedie takmer celý čas mimo dopravu. Nenachádzajú sa na nej žiadne kopce, okrem výjazdov na most, a pri svojej dĺžke 44 km je ideálna na krátky výlet. A naskytnú sa aj pekné pohľady na Dunaj.

Propozície

• dĺžka – 44 km (spod Starého mosta a späť)
  • profil – rovinatý
  • povrch – 99% asfalt (asi 300 metrov dobre zjazdnej šotoliny)
  • bezpečnosť – vysoká (väčšina cesty je cyklochodník, resp. málo frekventované bočné cesty)

Trasa

Trasu začínam štandardne pod Starým mostom na petržalskej strane. Po hrádzi sa vydajte popod mosty Apollo a Prístavný smerom na Čunovo. Zväčša v Bratislave fúka od západu, takže by ste to mali mať po vetre. Po asi 9 km prídete pod Lužný most.

Luzny most
Po Lužnom moste prejdite ponad Dunaj

Pohľady na Dunaj z Lužného mosta sú pekné. Prechádzate ponad niekoľko ramien, jazier a ponad samotný hlavný tok. Na konci mosta už vidno pod vami hrádzu na opačnej strane rieky. Po pár sto metroch je zjazd z mosta a cyklotrasa vás navedie popod mostné teleso späť na dunajskú hrádzu.

dunajska hradza
Po zjazde z Lužného mosta sa vrátite pozdĺž mosta späť na hrádzu

Na hrádzi sa dajte doľava. O chvíľu sa objaví jeden bufet, ak by bola chuť na pauzu. Nasleduje asi 10 km úsek po hrádzi. Po pravej strane sa doširoka rozlieva Dunaj a je tu niekoľko pekných miest s výhľadom na rieku.

Dunajská hrádza

Postupne prídete do dediny Hamuliakovo, najvzdialenejšieho bodu výletu. Tu treba zísť z hlavnej hrádze, prejsť kanál po ľavej ruke a napojiť sa na starú hrádzu.

dunajska hradza
Toto miesto spoznáte ľahko podľa vyššej frekvencie ľudí a najmä podľa tohto odpočívadla

Prejdete vodný kanál a asi po sto metroch sa napojíte na užšiu starú hrádzu, vedúcu doľava, akoby naspäť do Bratislavy. Tá vás povedie poza dediny Kalinkovo a Dunajská Lužná až do Rovinky. Asfalt je tu dobrý, ale inžinieri sa vyšantili s rampami, ktoré majú vždy úplne nepraktický ostrý a vysoký prechod. Takže na rýchlostné rekordy to tu nie je.

Stara dunajska hradza v Hamuliakove
Stará hrádza do Rovinky

Postupne prejdete Kalinkovom a Dunajskou Lužnou až do Rovinky. Za Rovinkou cyklotrasa prejde popod diaľnicu, trochu sa pokrúti a z diaľky už je vidno komíny Slovnaftu. Nikam neodbáčajte, držte sa tejto cyklocesty, až kým neprídete k zatarasenému úseku.

Cyklocesta pri Slovnafte
Tu sa cyklocesta stáča doprava do Podunajských Biskupíc. Ale tam nechcete ísť, za chvíľu by skončila na hlavnej ceste, resp. v uličkách mesta

Prepleťte sa cez panely na asi 300 metrov dlhý úsek dosť rozbitého asfaltu. Je to skôr šotolina ako asfalt, ale dá sa to prejsť v pohode aj na cesťáku. Po maximálne asi 300 metroch sa objaví opäť kvalitná cesta.

Slovnaft sa blíži. Vyzerá to tu mierne ohavne, ale cestu nedávno spravili. Dajte sa doľava, resp. smerom k Slovnaftu

Áut tu nebýva veľa. Prejdete asi dva kilometre popri tej dymiacej opache k nadjazdu nad diaľnicou. Skončíte pri spaľovni odpadov. Jedno lepšie ako druhé. Až si človek uvedomí, ako dokáže ľudstvo doku*viť inak celkom peknú krajinu.

Nadjazd ponad diaľnicu na konci areálu Slovnaftu

Pokračujte hlavnou cestou popri diaľnici na pravej strane. Spaľovňa ostane za vami a objaví sa malý mostík cez potok. Po jeho prejdení sa dajte doľava a pokračujte pozdĺž potoka.

Cyklocesta pri Slovnafte
Za mostíkom doľava…
Cyklocesta pri Malom Dunaji
…a pozdĺž potoka

Je to záhradkárska oblasť. Cesta je trochu drsnejšia, ale v pohode prejazdná. Na jej konci, za záhradkami, sa stáča doprava o 180 stupňov a akoby obchádza záhradky z druhej strany. Je tu opäť značená cyklocesta, ktorá vás dovedie až k Malému Dunaju a k prístavu.

Dunajska hradza
Cyklocesta okolo záhradkárskej osady

Na jej konci sa objaví bufet. Zahnite doľava, vzápätí doprava a pokračujte cyklotrasou poza prístav až k Prístavnému mostu. Stačí sa nechať viesť trasou.

Za bufetom doľava a cez Malý Dunaj

Po asi 2 km prídete pod Prístavný most. Tu je už na vás, ako ďalej. Podľa toho, v ktorej časti mesta bývate. Trasa doprava vás dovedie do Ružinova, doľava na most a do Petržalky, a rovno popod most zas do centra.

Cyklocesta pod Pristavnym mostom
Pod Prístavným mostom

Ďalšie tipy na výlet nájdete tu.

Download file: Luzny_Most_-_Hamuliakovo_-_Rovinka.gpx
Print Friendly, PDF & Email
Daj páčik, karma sa ti odmení :)
This Article Has 1 Comment
  1. Jozef Dlugoš píše:

Tato cesta bola moja oblubená keď som ešte nemal problem s pravym kolenom. Ja som vychadzal od Kauflandu v Petržalke smerom do Vojky na kompu a spať domov druhou stranou V Hamuliakove bola vtedy vynikajuca krčma
    neďaleko hradze , cca 15 rokov naspať, tam som si rad posedel a potom domov . Bol to vyborny vylet len ako vždy domov „proti vetru“. Rakže niekedy bola rychlosťv cca 10-15 km/h. Ja mam trekovy bike a už nejaky vek tak som to nikdy nesilil. Podstatne bolo prisť do tmy domov. A to sa mi vždy podarilo.
    Vďaka za pekne návody aj prihody z cyklociest.
    Veľa kilometrov bez defektov Ti prajem.