Stupanie na Hruby vrch za Kacinom

Malokarpatská edícia – cyklookruh cez Kačín

Cyklookruh cez Kačín je iba taká oddychovka na hodinku. Trasa nie je dlhá, a preto ju skôr odporúčam ako doplnok k väčšiemu okruhu, napríklad k tomuto. Kopec na nej je iba jeden, a to výdatný, ale tých pár sto metrov sa dá aj vytlačiť. Takže je to ideálne pre začiatočníkov, ktorí si chcú len na chvíľu vyvetrať hlavu v prírode. Ideálne však mimo víkendu, lebo cez víkend si vyvetráte tak maximálne sociálnu fóbiu z davov ľudí 🙂

Propozície

• dĺžka – 14 km (spod Červeného mosta a späť)
  • profil – kopcovitý
  • povrch – 100% asfalt
  • bezpečnosť – vysoká (mimo dopravy)

Trasa

Trasa začína na kruháči pred Vojenskou nemocnicou, pod Červeným mostom. Premávky sa zbavíte už po pár sto metroch, za parkoviskom áut, a cesta vedie ďalej miernym stúpaním na Železnú studničku.

Zelezna studnicka
Železná studnička – odbočka na Kačín je vľavo

Na Železnej studničke vedie jedna cesta rovno a jedna vľavo. Tou treba ísť. Na asfalte sú miestami výtlky, ale inak je dobre prejazdný. Idete stále do kopca, je to však mierne stúpanie a dá sa celkom vsugerovať, že idete po rovinke 🙂 Všade naokolo je pekný les.

Stupanie na Kacin
Stúpanie na Kačín

Strmší sklon cesta naberá asi po 2 km, pred samotným Kačínom. K ceste sa pred Kačínom pripájajú zľava aj ďalšie cestičky. Tie vedú do Lamača, ak by ste sa tam niekedy potrebovali dostať. Na samotnom Kačíne je lúka a detské ihrisko.

Kacin
Kačín

Za Kačínom prichádza prvý strmší kopec okolo Hrubého vrchu. Je to strmé, ale trvá to len pár sto metrov a dovedie vás to na najvyšší bod trasy. Od tohto momentu je to už len zjazd.

Stupanie na Hruby vrch za Kacinom
Vrchol stúpania za Kačínom

Zjazd je najprv rýchly a zábavný, s viacerými zákrutami až k Druhému kameňolomu. Tu križujete cestu na Biely Kríž, takže môžete pokračovať aj tam, ak chcete výdatnejšiu cyklistiku. Je tu aj overená studnička s pitnou vodou. Pijem z nej pri mojich výjazdoch pravidelne a zatiaľ pohoda, nevykrútilo črevo 🙂

Druhy kamenolom v Malych Karpatoch
Rázcestie pri Druhom kameňolome

Dajte sa doprava a pokračujte miernym zjazdom. Tu už je to úplná pohoda. Cesta mierne klesá, ide sa fajn. Za konečnou zastávkou autobusov na jeseň 2020 opravovali cestu, takže sa tým úsekom už ide dobre.

Cesta na Zeleznu studnicku
Cesta na Železnú studničku popri jazerách

Nikam neodbočujte, držte sa cesty a tá vás dovedie späť na Železnú studničku a ďalej až k Červenému mostu. Komu je málo, nemusí sa vrátiť pod Červený most hneď, ale môže to vziať od Drieňovskej lúky hore na Kamzík.

Download file: Kacin.gpx
Print Friendly, PDF & Email
Daj páčik, karma sa ti odmení :)
This Article Has 2 Comments
  1. TatoJano píše:

Toto je aj moja obľúbená trasa, len ju jazdím opačným smerom, Tak ma to viac baví.

• lacobranicky píše:

ta druha strana sa aj mne viac paci, lebo ten kopec od Druheho kamenolomu je taky vyzivnejsi a dlhsi a je fajn na dorazenie sa, ked uz sa vraciam odpaleny domov 🙂