Nova cyklocesta do Komarna

Cyklotrasa z Bratislavy do Komárna

Cyklotrasa z Bratislavy do Komárna sa dá dať bicyklom na jeden záťah ako výdatná 200 km výzva alebo si ju naplánovať ako víkendový výlet. Pre niekoho to môže byť nekonečná rovina, pre iného zas relax bez kopcov popri rieke Dunaj. Ale najkrajšie na nej je to, že je to asi jediná asfaltová cyklotrasa na Slovensku, kde vás počas 100 km neobehne ani jedno auto.

Propozície

  • dĺžka – 200 km (spod Starého mosta k železničnému mostu v Komárne a späť – do centra Komárna ešte kúsok naviac)
  • profil – rovinatý
  • povrch – asfalt
  • bezpečnosť – vysoká (jediný úsek po ceste je ponad vodné diela v Čunove a Gabčíkove – spolu asi 2 km)

Začiatok cyklotrasy

Na cyklotrasu sa najlepšie dostanete spod niektorého z bratislavských mostov na petržalskej strane. Hrádza vás prevedie cez Čunovo a Vojku nad Dunajom až do Gabčíkova k vodnému dielu. Vy, ktorí bývate na ľavej strane Dunaja, sa viete po hrádzi do Gabčíkova dostať aj popri Slovnafte a cez Hamuliakovo.

Hrádza je celý čas vymedzená len pre cyklistov a korčuliarov, takže žiadna premávka vás nečaká. A v tomto duchu to pokračuje až do Komárna.

Vojka kompa
Hrádza a kompa vo Vojke nad Dunajom

Jediné dva úseky v dĺžke pár stoviek metrov, kedy idete po normálnej ceste, sú ponad vodné diela, ale premávka tam nebýva veľká.

Vodne dielo Gabcikovo
Vodné dielo Gabčíkovo

Z Gabčíkova do Medveďova

V Gabčíkove na konci vodného diela, na ľavej strane Dunaja, je nenápadný chodníček strmo dolu, ktorý vás z telesa vodného diela dostane na hrádzu k rieke.

Odtiaľto pokračujete poza dediny Ňárad a Sap až do Medveďova. Asfalt je dobrý, hoci nie je úplne hladký. Ten dokonale chrumkavý nový asfalt na fotke začína až za mostom do Győru v Medveďove.

Nova cyklocesta do Komarna
Radosť sa kotúľať

Novým asfaltom z Medveďova až do Komárna

Hrádza stále sleduje rieku Dunaj. Niekedy sa od rieky vzdialite viac a vidíte iba lužné lesy, inokedy idete tesne popri rieke. Asfaltový koberec museli natiahnuť niekedy na prelome rokov 2019 a 2020, pretože pred Veľkou nocou 2020 bol ešte doslova čisto nový, chrumkavý, a bolo vidieť všade naokolo stopy po nedávnej stavebnej činnosti.

Sú tu úseky, kde tento nový asfalt nenatiahli, sem tam pár stoviek metrov. Dokonca, asi 10 km pred Komárnom som išiel asi kilometer po strašne rozbitej panelovke. Ale to sú len drobky. 90% trasy bolo dokonalých.

Nova cyklocesta do Komarna
Lužná krajina v okolí dunajskej hrádze

Upozornenie

Snáď jediným nedostatkom na tejto novej cyklotrase sú naozaj hlboké jamy s kanálmi. Niekedy aj 20 cm pod úrovňou asfaltu. Pevne verím, že toto ešte len stavebník nestihol doladiť, inak by to bolo čisté mantáctvo.

Nova cyklocesta do Komarna
Toto je ten krajšie zarovnaný kanál, niektoré boli aj dvakrát také hlboké. Proste ideš a zrazu zmizneš, a už nejdeš 🙂

Kde zakempiť?

Cestou som videl iba jeden jediný kemp, v obci Veľký Lél. Avšak, krajina kempovaniu praje. Popri hrádzi je množstvo vhodných miest, ako sú rovné lúky, či príjemné zákutia v lesíkoch a vodných ramenách pri rieke. Sem tam sa šuchol aj nejaký ten prístrešok a cyklistické odpočívadlo.

Nova cyklocesta do Komarna
Miest na pohodlné nocovanie je v lužnej krajine pri Dunaji dosť

Kde si vypiť?

Jedine v dedine. Od bufetu v Gabčíkove totiž už nikde žiadny bufet priamo pri hrádzi nie je. Čiže pre zásoby piva, vína a poldeci si treba zbehnúť vždy do dediny. Často však idete hneď poza dedinu, takže toto nie je problém 🙂

Vojka nad Dunajom
Po zásoby treba zbehnúť do niektorej z dedín

Komárno a čo ďalej?

Ja som na mojom výjazde skončil doslova kilometer pred Komárnom pri železničnom moste, kde prebiehali rekonštrukčné práce. Cyklocesta bola dočasne odklonená na normálnu cestu. Ja som to však už z časových dôvodov neobchádzal a samotné Komárno som oželel. Predpokladám však, že toto sa tiež v dohľadnej dobe dotiahne do uceleného celku.

V Komárne som bol iba raz. Tiež bicyklom z Bratislavy na spoločnom výlete s priateľkou do Budapešti. Ale musím povedať, že Komárno ma zaujalo. Má pekné historické centrum a tiež je to jedno z mála miest na Slovensku, kde som ešte zohnal čapovaného Kelta 🙂

Z Komárna do Budapešti je to už iný príbeh a iný článok. My sme pred časom išli cez Komárom a po maďarskej strane, ale najbližšie by som rád vyskúšal aj tú slovenskú stranu do Štúrova.

Nova cyklocesta do Komarna
V čase môjho výjazdu som sa dostal takmer po železničný most v Komárne

Eurovelo 6

Celá táto cyklotrasa z Bratislavy do Komárna je súčasťou európskej cyklomagistrály Eurovelo 6. Pre mňa osobne bolo príjemným prekvapením, že sa táto cyklotrasa takto úspešne vyasfaltovala. Konečne tak oproti Rakúskej Dunajskej cykloceste nepôsobíme na Slovensku ako z tretieho sveta.

Rekonštrukcia sa urobila zjavne ruka v ruke aj s nedávnou obnovou asfaltového povrchu na hrádzi na ľavej strane Dunaja medzi Hamuliakovom a Gabčíkovom. Pre cestných cyklistov je táto strana Dunaja ešte zjazdnejšia ako úsek Čunovo – Vojka – Gabčíkovo, kde to predsa len sem tam hrká.

Download file: Komarno.gpx

V mapke napočítané výškové metre nie sú reálne, ale nedokážem ovplyvniť, ako to appka napočítava. Reálne ide o absolútnu rovinu.

Print Friendly, PDF & Email
Daj páčik, karma sa ti odmení :)
This Article Has 14 Comments
  1. Roland píše:

    Dobrý deň!
    Odporúčam v obci Kližská Nemá K&K Kaffeehaus, je tesne pri hrádzi, ďalej aj pri Veľkolélskom ostrove u campu je tiež bufet. V čase pandémie sú asi zatvorené, neviem presne. Nová asfaltka ešte nie je dokončená, tie poklopy sa postupne upravujú, boli opravované aj menšie úseky, tie sa akosi nepodarili, v podstate ešte nie je odovzdaná do prevádzky. Rozbitá panelová cesta pri Zlatnej na Ostrove ostane bez úpravy, bohužiaľ 🙁 . Tento úsek je cca. 800 m. Bude ešte zaujímavé prepojenie cyklotrás (jestvujúca za mostom do mesta a teraz nová pod novým cestným mostom) pod železničným mostom, dúfam, že na tento úsek nezabudnú (!!), to by strašne naštvalo. Tá Vami opisovaná rekonštrukcia je vlastne novostavba cestného mosta, na ktorom bude cyklotrase cez Dunaj do Maďarska. Veľa šťastných kilometrov!

  2. Roland píše:

    Presnú príčinu nepoznám. Predpokladám, že sa šetrilo …. obec v tom prsty nemá, asfaltku robili vodohospodári, na hrádzi pre vlastné účely s tým, že ju môžu používať aj cyklisti. Tých 800 m tvoria betónové panely (2 jazdné pruhy), sú v použiteľnom stave pre mechaniku vodohospodárov, keďže to robia pre seba, im to vyhovuje takto. Pre cestné bicykle sú nevhodné, pre MTB v pohode použiteľné. To je môj subjektívny názor.

  3. thailon píše:

    Super info! Neviem sa dockat vyletu Komarno – Bratislava – Komarno!

  4. Ján píše:

    Ak ho neobehne ani jedno auto, to musí poriadne makať

  5. Stefan píše:

    Zdravicko!
    Tie poklopy su uz opravene takze jamy tam uz nie su 😉 Ale pozor! Ten strmy chodnik z Gabcikovskeho vodneho diela nie je pre cyklistvov a je velmi nebezpecny! Bud zosadnite alebo treba mat ruky na oboch brzdach lebo vas to v strede vysmari ani neviete ako. Kamarat si tam zlomil 3 stavce. Naozaj si tam treba davat pozor. Najlepsie je sa zviest dole po ceste a potom odbocit doprava spät na cyklocestu.
    Inak pekny clanok!

  6. Ivan píše:

    Autor príspevku spomína aj plán absolvovať cestu po hrádzi medzi Komárnom a Štúrovom. Je tam parádna asfaltová cyklocesta, kde asfaltový povrch končí asi 15km od Štúrova, odkiaľ je možnosť pokračovať po štátnej ceste 63, ktorá nie je extra zahltená dopravou ani cez pracovné dni. Ďaľšia možnosť pokračovať z Komárna po asfalkovej hrádzi je od sútoku Dunaja s Váhom až po Kolárovo, čo je ďaľších 20km po novej asfaltke.

  7. Peter píše:

    Zdravim,

    akym sposobom sa teraz obchadza ta zatarasena hrazda v miestach vystavby noveho mostu? Je to nejako normalne prepojene s hradzou za mostom smer Komarno, alebo treba ist po statnej ceste nejako? Vdaka

    • Roland píše:

      Cestným bicyklom doporučujem vyjsť na štátnu cestu v obci Nová Stráž (časť Komárno), s MTB je tiež nutné vyjsť na štátnu cestu, ale stačí až za obcou po poľnej ceste.

  8. Ivan píše:

    Z Novej Stráže treba po štátnej ceste prejsť asi 3km, a na začiatku Komárna pri Kuflande zahnúť na kruhovom objazde späť k Dunaju a popri lodeničnom kanáli sa vrátiť späť na asfaltovú hrádzu.

  9. thailon píše:

    Tak som si to presiel Kolarovo – Komarno – Gabcikovo a Kolarovo – Kormarno – Kravany nad Dunajom a parada 🙂 Ten vyjazd na priahradu bol hutny, relativne divne spraveny, cize naozaj pozor. Pri Medvedove (smer Gabcikovo) je este jeden usek vo vystavbe (1-2? km), ale je otazka casu, kedy daju asfalt. Na trekovom a horskom je ten usek v pohode, na cestnom pomalsie zrejme tiez.

  10. Erich píše:

    Tak dali sme to do Komarna a na druhy den cez Kolarovo, Salu az do Serede. Cesty boli iba na useku Kolarovo-Sala ale aut malo. Celkovo hodnotim pozitivne az na ten protivietor 🙂
    inac kusok od Komarna v Madarsku je mesto Tata, jednoznacne hodne navstevy.

    • lacobranicky píše:

      Do Taty a okolitych kopcov sa chystam uz davno, len mi to tento rok kazilo to pravidelne zatvaranie sa Madarska pred svetom 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *